In jouw bedrijf is een onuitputtelijke bron aan data te vinden. Een stroom die constant verandert en daarmee nieuwe inzichten oplevert. Die complexe structuur aan data en systemen kan leiden tot efficiëntere processen en betere resultaten. Mits je deze data rubriceert, bundelt en op de juiste manier analyseert. De juiste connectivity-oplossing bespaart zelfs kosten.
1. Gevolgen gebrek aan structuur
Combineer jij de bedrijfsgegevens uit Excel, Google, Accountview en onderhoudssystemen niet, dan wordt het steeds ingewikkelder om snel goed onderbouwde beslissingen te nemen. Zo bewaarde kostenanalyse- en controlespecialist Sedico voorheen het overzicht met een basisportaal, maar maakte overzichten en rapportages nog handmatig. Verbanden werden niet gelegd omdat de koppeling niet geautomatiseerd was.
Met een connectivity-oplossing beperk jij het risico op onjuistheden in gegevens.Middels een dashboard wordt data visueel inzichtelijk en leg jij in één oogopslag het verband tussen kosten, facturen en de afloop van contracten. Aan de hand van diagrammen en statistieken controleer jij de voortgang van bedrijfsprocessen.
2. Relevante data
Het bedrijf ging met behulp van een IT-specialist op zoek naar alle data die relevant is voor de continuïteit van de onderneming. Bij Sedico ging het onder meer om facturen, de contractduur en de kosten per klant en locatie. Maar even goed kan het om verkoopcijfers, inkoopprijzen, online clicks en leads gaan. Verkoop jij producten met een levensduur van 3 jaar? Dan is het handig als jouw salesafdeling de consument een maand voor afloop daarop attendeert. Zorg dat klantgegevensbekend zijn en sales een notificatie krijgt als het contract bijna afloopt zodat zij er een upsell-moment uit halen.
3. Connectivity en dashboarding
Verkoop jij producten met een levensduur van 3 jaar? Dan is het handig als jouw salesafdeling de consument een maand voor afloop daarop attendeert. Zorg dat klantgegevensbekend zijn en sales een notificatie krijgt als het contract bijna afloopt zodat zij er een upsell-moment uit halen. Met dashboarding houd jij grip op resultaten. Ontdek hier hoe.
4. Connect de data
In het geval van Sedico was er de wens om klanten en relatiemanagers snel en duidelijk van informatie te voorzien. De relevante data van het bedrijf werd overzichtelijk weergeven in diagrammen met een connectivity-oplossing. Een digitaal portaal op maat waar zowel de klanten als medewerkers voortaan snel informatie verkrijgen.
Dankzij deze data aggregatie beschikten Sedico’s opdrachtgevers gemakkelijk over de informatie die zij nodig hebben om snel beslissingen te nemen. Met een flinke tijds- en kostenbesparing als gevolg. Als bonus neemt het serviceniveau toe omdat de klanten nauwer betrokken raken bij het proces en beter inzicht krijgen in de dienstverlening. Lees hier alles over hoe digitalisering jouw onderneming naar het volgende niveau kan brengen.
5. Meer conversie en resultaten
Met een portaal op maat zie jij op elk moment hoeveel bezoekers er op de bedrijfspagina zijn, hoeveel maandelijkse leads daaruit verkregen worden en of de voorraad nog strookt met het aantal bestellingen of reserveringen. In een fractie van een seconde weet jij op welke afdelingen kosten gedrukt moeten worden en welke werknemer consequent te weinig verkoopt. Aan de hand van verschillende informatiebronnen kun je zelfs op afstand de realtime situatie van jouw bedrijf volgen. Schakel en stuur direct bij waar nodig. Deze connectivity leidt tot meer conversie en successen.
Claim net als Sedico jouw positie in het datalandschap. Laat je adviseren door een van onze adviseurs.